top of page

Miksi en lähde ulos vain koska aurinko paistaa — ja mitä se kertoo minusta

Updated: Jun 14


Junnasin himassa päivän päätteeksi parvekkeella. Päivän tapahtumat pyöri mielessä: Mitä olin sanonut aikaisemmin, kauppalista, todo-lista, missä voisin kehittyä, mitä teen mun yritystoiminnalle, jne jne. Lukemattomia asioita nonstoppina.


Päätin pysäyttää kelan


Päätin päättää mulle aikaikkunan, jonka aikana voin heittää aivot narikkaan ja puhelimen sivuun. AIkuiset-sarja YLEltä pyörimään (osaan sen tyyliin ulkoa) ja täyskatve. Aikaa max 1,5h. Tämä aika on minun ja minun ei tarvitse tehdä mitään eikä olla mitään enempää tai edistää asioita edes ajatustasolla. Saavutettavuus 0% ja kela luvalla stoppiin.


Puoli tuntia kerkesin nollata ja sitten olin jo kynän ja paperin kanssa kirjoittamassa ajatuksia ylös. Tärkeitä ajatuksia, oikeata todo-listaa, minkä tiesin vieväni mua eteenpäin mun pohdinnoissa, eikä vain junnaavani paikallani. Kirjoitin ajatuksia paperille ja jatkoin koomaamista. Pyrin ajatustyhjiöön sarjan katsomisella ja ajatuksien päästä pois siirtämiseen kynän ja paperin avulla. Ajatukset selkeytyi ja tiesin mitä mun piti tehdä seuraavaksi. 


→ Persoonallisuustesti!


Introvertteys — Tarkoitus edellä 


Olen tehnyt persoonallisuustestin useaan kertaan ja vihdoin SISÄISTIN olevani introvertti. Sain selityksen omalle olemiselle ja tekemisen perustalle, jota olen tässä jo tovin toteuttanut. Silti se hämmästytti mätsäävyydellään.


Introvertteys ei tarkoita ujoutta - olen persoonana yllättävän itsevarma. Mutta ominaisuus johon mielelläni itseni lokeroin on se, että tekeminen tarvitsee tarkoituksen. Tunnistan tässä niin paljon itseäni ja taas moni palanen loksahtaa paikoilleen.


Miksi mun on niin vaikea lähteä ulos "nauttimaan kelistä"?

Vastaus:

Kelistä nauttiminen ei yksinkertaisesti riitä mulle tekemiseksi, jotta se olisi tarkoituksen mukaista. Siitä puuttuu funktio.🤌🏼


Ja niin kauan kun ulkona on keli josta tulisi nauttia (kuka senkin määrittelee?!"), koen pientä fomoa sisälläni siihen asti kunnes löydän tekemistä, jolla on funktio. Oli se sitten sisällä tai ulkona tehtävää.


Blogi on mun paikka


Mun on tarkoitus loistaa, mutta ei kilpailla. 

Mun on tarkoitus olla esillä, mutta ei suorittaa.

Mun on tarkoitus jakaa, mutta ei lyhyesti ja ytimekkäästi.

Mun on tarkoitus vuorovaikuttaa, mutta ei massoille.


Somen tekeminen ei ole koskaan ollut mulle ongelma, mutta jokin siinä on viime vuosina vastustanut todella paljon. Hermoromahdukseni jälkeen olen pyrkinyt mahdollisimman hitaaseen elämään ja lopettanut multitaskaamisen. Olemaan koko aika enemmän armollisempi itseäni kohtaan ja poistamaan suorittamisen jokaiselta elämän osa-alueelta, asia kerrallaan. 


Intuition kuunteleminen on varsinkin tässä markkinoinnin näkökulmasta todella tärkeää, ettei ajaudu sinne mitä muut tekee. Blogi on mun paikka jakaa ja tulla nähdyksi. Ilman algoritmeja ja kilpailua, Täälä on myös tilaa sulle lukea rauhassa, ilman ylimääräisiä ärsykkeitä ja hoputusta. 


Tää on paikka, jossa voit ottaa oman aikasi ja lukea rauhassa.

Pohdi mitä ajatuksia nousee mieleen ja minne ne sut vie.

Tää on sun hetki pysähtyä.


---



💭 Kirjoitan näistä aiheista, koska ne on osa omaa matkaani.


Jos ajatukset resonoivat, tule juttelemaan. Sovitaan Päiväkahvit.


🤍 Paras keskustelu syntyy aina kahden kesken.





 
 
bottom of page